Monday 31 October 2011

SEMINAR YANG HILANG YANG DATANG / PROLOG JELAJAH BUKU

Program Jelajah Buku dan Penerbitan Jejak Merdeka Edisi Khas !01 Buku Inspirasi Rakyat terpaksa ditangguhkan setelah usaha mendapatkan penajaan kerajaan negeri Perak masih belum mendapat maklum balas yang positif dan perkara ini bukanlah penghalang untuk diteruskan aktiviti pembudayaan ilmu khasnya penganjuran Diskusi Buku dengan kerjasama pihak yang berkenaan.

Lembaga Pembangun Sastera Perak ( LEPAS ) yang menerima  sumbangan Dana Khas DBP telah menganjurkan Seminar Yang Hilang Yang Datang pada 10.10.2011. Kerjasama yang diberikan oleh pelbagai pihak seperti Pejabat Pelajaran Daerah Larut Matang dan Selama, sekolah yang menghantar peserta dan Majlis Perbandaran Taiping menjadi penyumbang utama kejayaan seminar.

Sambutan yang dingin oleh orang ramai untuk menjadi peserta seharusnya menjadi pendorong kepada penganjur  meningkatkan promosi supaya minat serta kesedaran tentang kepentingan Budaya Membaca dan Penghayatan Sejarah dapat diterima oleh komuniti.




Pelbagai pengalaman pahit manis dapat ditimba melalui aktiviti yang dijalankan sepanjang bulan Oktorber 2011 khasnya momentum sempena pertemuan dengan rakan OE setelah 30 tahun meninggalkan alam persekolahan, menulis di fb rakan baru dan membaca ucapan ulang tahun kelahiran oleh rakan fb.

http://www.facebook.com/pages/KUALA-SAR-TETAP-DI-HATI/105961566094088


Lokasi Jelajah Buku seterusnya ialah Kuala Kangsar / Persisiran Sayong 



Gambar Profil di FB - Menghayati Yang Tersurat Memikir Yang Tersirat



No comments:

Post a Comment