Thursday 16 June 2011

PENJENAMAAN SEMULA

PELUANG terkadang datang tanpa diduga dan kehadirannya wajar diraikan. Pengalaman menyusuri karya penulis tersohor dan menghayati pesanan Sasterawan Negara khasnya oleh Shahnon Ahmad di ruangan PABILA HUJAN TURUN Majalah Dewan Sastera , mengesahkan apa yang pernah dinyatakan oleh Prof Rahman Shaari, Penerima Anugerah S.E.A. WRITE 2007 setelah beliau menyampaikan puisi Jejak Merdeka @ Sungai Perak pada tahun 2005 bahawa  nilai sebuah karya dapat membantu penulis mengharungi proses kematangan. Ini turut diakui oleh  Zamri Mohamad penulis buku Tip Menjadi Penulis Bestseller pada bab 27 - Buku Adalah Tanah Milik Si Peneroka.




Kesempatan menghubungi secara perbualan telefon bersama Pengarah Perancangan dan Perhubungan Korporat, En Kamarudin Mat Nata dan Pengarah Pembinaan Koleksi Negara dan Pendokumentasian, Pn Maizan Ismail memberikan sinar harapan untuk direalisasikan usaha Penjanamaan Semula Jejak Merdeka dengan kerjasama Perpustakaan Negara Malaysia.

Semoga rezeki melalui Dana Penulis dapat dimanfaatkan dan disyukuri bersama anak isteri yang turut bersama berkongsi pengalaman pahit manis menghasilkan karya.

Doa dan sokongan rakan seperjuangan khasnya di facebook amatlah dihargai.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1382143531673.41344.1774527262&saved#!/profile.php?id=1774527262

No comments:

Post a Comment